«

»

sep
24

7 uker igjen!

CIMG1881Tiden flyr – det er helt sikkert! Innen 7 uker vil jeg mest sannsynlig ha en ny verdensborger å ta meg av! Spennende…og veldig skummelt!

32 uker av svangerskapet er over og innspurten har startet for lengst! Etter en lang tid med minimal vektøkning har vekten plutselig skutt i været med en økning på 400g i snitt de siste 5 ukene! Den står nå på 72,3 kg – opp litt i underkant av 7 kg totalt. Det merker man – spesielt under treningen. 😉 Selv om jeg sitter så og si under alle øvelser når jeg trener, merker man likevel det ekstra blodvolumet som skal pumpes rundt i kroppen for å nære/forsørge babyen. Men treningen er så deilig etterpå, selv om den er litt mer slitsom nå! 🙂 Det er veldig viktig å holde treningen oppe, selv om man må tilpasse og kanskje ikke orker å ta i så mye. Det gjør godt uansett for både psyken, fysikk og den kommende baby.

 

CIMG1877Treningen den siste tiden har vært ganske lik den siste tiden, bortsett fra noen endringer i øvelser og slikt for variasjonens skyld nå i siste fase av svangerskapet. Jeg gleder meg til å sette opp nytt treningsprogram som skal brukes når “kula” er borte for å trene opp igjen og bygge opp mistet muskelmasse nå under svangerskapet. Det skal bli deilig å kunne ta seg helt ut igjen! 😀 Selv om jeg også syns magetrening er kjedelig, så savner jeg det litt nå. Nå som magemusklene virkelig har sklidd godt ut på sidene, så holder det med den stimuleringen magemusklene får via buktrykk gjennom andre øvelser.

 

Ellers er pakking av bagen til sykehuset påbegynt. Både klær og ting til den lille og meg. Fikk et superfint sett av en god venninne som jeg likte utrolig godt! Tusen takk Belinda!! 😀 Og hentedressen i grønt har svigermor vært og handlet – tusen takk! Nå blir lillegutten fin og ikke minst god og varm! Alt er med – må egentlig bare pakke litt mer til meg selv. 🙂

 

Denne ukens trening så slik ut:

Mandag – rygg og biceps:

Bred nedtrekk i pyramide. Startet på 20kg og økte 10kg pr runde – kjørte så mange jeg klarte med hver. Kun korte pauser. Stoppet på 60kg og jobbet meg ned igjen.
Sittende enarms roing også i pyramide. 15kg-20-25-20-15 annenhver arm.
Skrå hantelcurl. 4 sett a 8-10 reps 8kg-10-10-8 i hver arm.
Sittende horisontal bicepscurl apparat. 4 sett a 6-10 reps 20kg-25-25-20.

Tirsdag – skuldre:

Skulderrotasjon opp med manualer 3 sett a 8-10 reps 8kg på hver side.
Sidehev med manualer 4 sett a 6-10 reps 6-8kg på hver side.
Opptrekk til bryst knestående i kabel 3 sett a 8-10 reps 35-40kg.
Skulderpress manualer 4 sett 6-10 reps 12 kg hver side.
Utadrotasjon m/press i horisontalplan med vektskiver 10kg i hver hånd 4 sett a 8-10 reps.
Et par runder i pec backen som avslutning.

Torsdag – bein:

Litt “german volume inspirert”
Knestrekk 1 oppvarmingssett + 10 sett a 8-10 reps 40-30kg.
Sittende lårcurl 5 sett a 8-10 reps 30-40kg.
Liggende lårcurl catslide 6-10 reps 5 sett.
Bekkenhev 4 sett a 10-15 reps.
Firfotstående benstrekk 3 sett a 10 reps på hver side.

Fredag – bryst og triceps:

Pec dec 4 sett a 6-10 reps 20-35kg
Knestående kryssdrag opp 4 sett a 8-10 reps 15kg.
Dips/Dips på benk med bena på annen benk 4 sett a max reps.
Tricepspress apparat 4 sett a 8-10 reps 7 kg hver side.

 God helg alle sammen! 


Legg igjen en kommentar

E-post adressen din vil ikke bli offentliggjort.

Du kan bruke følgende HTML tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>