Bakgrunn

Min studiebakgrunn har jeg fra ulike arenaer innen juss, psykologi, ledelse, regnskap og personlig trening. 6 1/2 års studier har resultert i følgende grader:

– Bachelor i Psykologi fra Universitetet i Oslo

– International Kiteboarding Organization Certified Instructor

– Master of Science in Leadership, Coaching and Psychology

– Regnskapskonsulent NKI

– Grunnkurs Norges Idrettshogskole

– Treningsveileder NIH

– Personlig Trener 1 NIH

– Personlig Trener 2 – trening for gravide, senior, skadede og folk med speseille behov NIH

 

Som person er jeg veldig energisk og liker helt klart best å være i aktivitet!

Trening startet jeg tidlig med, da jeg spilte tennis og konkurrerte aktivt i flere år i ungdomstiden. Da jeg sluttet med tennisen pga problemer med lungene, startet jeg med kickboksing på hobbybasis. Deretter gikk jeg over til å vie tiden min til kitesurfing. Det var først i 2004 jeg begynte å trene vekter regelmessig, mest for å bli sterkere med tanke på kitesurfingen. Men etter et halvt år var det vekttreningen som fikk hovedfokus. Det var en veldig fleksibel treningsform som passet meg godt, samtidig som jeg syns det var utrolig gøy å se resultater så raskt. Dette resulterte i at jeg debuterte i BodyFitness NM i 2006, kun 1 1/2 år etter jeg startet opp med seriøs vekttrening.

Mine konkurranser innen Fitness:

  • NM i BodyFitness 2006
  • NM i BodyFitness 2007
  • Stavanger Open 2009
  • Athletic Fitness Challenge 2010
  • BODY’s forsidekonkurranse

Jobbet med trening som blant annet intruktør, treningsveileder og personlig trener siden 2003. I mine år som personlig trener har jeg jobbet med alt fra tett samarbeid med fysioterapeuter i forhold til rehabiliteringstrening til å hjelpe andre med å starte sin vei mot en fitness konkurranse. Har også hatt egne timer med trening for gravide og trening etter fødsel. Intet mål er for dumt, og intet for lite. Jeg hjelper deg med å forme dine mål og nå dem uansett om du skal «stramme opp», bygge muskler, bli sterk, gå ned i vekt eller komme deg etter en skade!  Sjekk ut Gympartner hvis du vil ha hjelp med treningen din!



8 kommentarer

Ingen ping enda

  1. Aina sier:

    Hei!

    Utrolig inspirerende og lese, og er lite håp for meg 🙂

    Jeg er ei jente på 30 som brakk tyggen i -08 og ble lam fra livet og ned.
    Sliter en del med å finne mennesker med nok erfaring/kompetanse til å klare å sette meg inn i en tenings/kostholds plan.
    Det og sitte stille i en stol hele tida gjør dessverre noe med kroppen.

    Det er jo ingen hemmlighet at det følger ganske mye annet med en lammelse, så jeg mangler fullstendig balanse i overkropp, trenger MYE mer styrke enn det jeg har, og mage og rygg bør absolutt også være sterkere.

    Jeg har egentlig bare gitt litt opp, da jeg føler jeg møter inkompentente mennesker som bare avskriver meg fordi jeg tross alt ikke skal kunne gå igjen – men den halve delen som fortsatt virker er jo den jeg nå må ha fokus på.

    Jeg sender deg ihvertfall noen ord, så kan du se om det dukker opp noen ideèr, jeg melder meg gjerne til å være ditt «prosjekt» 🙂

    Aina

  2. linemarion sier:

    @Aina
    Hei Aina!

    Tusen takk for det og at du deler din historie. I en slik situasjon er det viktig å finne gleder og lyspunkter, selv om man syns det ser mørkt ut. Da er det fint å hente inspirasjon fra gode blogger, internettsider og fagpersoner! 🙂

    Selv om du sier du har gitt litt opp, viser initiativet ditt til å ta kontakt noe annet. Du ønsker å gjøre en endring, og bare det er et stort steg i riktig retning!

    Kanskje denne videoen kan gi enda mer inspirasjon og pågangsmot..?
    http://www.youtube.com/watch?v=Z4TifA89cNk&feature=player_embedded

    Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har jobbet med noen i rullestol før, men det hadde vært spennende å hjelpe deg! Det finnes så utrolig mye man kan gjøre selv om bena svikter og man sitter i rullestol! Det er viljen det står på, og dessverre som du nevner kompetanse og troen på at dette faktisk går an! Og DET gjør det! Jeg har selv sett flere fitness og bygger utøvere i rullestol (dette er mer utbredt i Sverige enn Norge for tiden) og de er levende bevis på at ALT går an! 😀

    Send meg gjerne en mail på linemarion [a] gympartner.no, så kan vi ta det derfra. Anbefaler deg å prøve 3 mnd medlemskap i Gympartner, så rekker du å ta en vurdering på om dette er noe du vil fortsette med! Her får du i hvert fall full tilpasset trening og kost i tillegg til ukentlig oppfølgning og ubegrenset tilgang til tilbakemeldinger på e-post og sms. Sjekk ut http://www.gympartner.no for mer informasjon.

    Jeg vil gjøre mitt beste for at du får den styrken du trenger, balanse og en enklere hverdag! 🙂

    Line Marion

  3. Aina sier:

    Fantastisk lesning – jeg har tatt fingra fatt og sendt deg mail – dette var morro 🙂

    Aina

  4. Anne-Marie sier:

    Hei Line Marion.

    Vi ble tipset om din blogg av en av våre lesere og har nå tipset våre lesere.

    Fant ingen mail adresse til deg, men ville gi deg beskjed 🙂

    Skulle ha spørsmål; ta gjerne kontakt på mail!

    Mvh,

    Anne-Marie
    for
    TreningsGlede

  5. Anne-Marie sier:

    Glemte å legge ved linken… http://treningsglede.wordpress.com/2010/07/11/bloggtips-linemarion-no/ 🙂

  6. linemarion sier:

    @Anne-Marie
    Hei Anne-Marie!

    Det var utrolig koselig å høre! Tusen takk! 🙂 Alltid koselig å høre at andre liker det man gjør. 🙂

    Riktig god trening og god sommer videre!

  7. Camilla sier:

    Hei Line Marion!

    Flott blogg du har. Jeg finner ingen mailadresse hvor jeg kan kontakte deg. Jeg har noen spørsmål vedr, konkurransedeff.

    Mvh Camilla

    1. linemarion sier:

      Hei!

      Tusen takk for det! 🙂

      Du kan kontakte meg via kontaktskjemaet på http://www.gympartner.no. 🙂

Legg igjen en kommentar

E-post adressen din vil ikke bli offentliggjort.

Du kan bruke følgende HTML tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>