«

»

okt
04

Blir KROPPSfokuset for stort?

Ved å ha jobbet målrettet med treningen og kostholdet både før, under, mellom og etter graviditetene mine, har det resultert i at jeg raskt har kommet tilbake i en form jeg trives med. Er jeg på grunn av det med på å bygge opp under det store kroppsfokuset som herjer i media ellers?

 

Sylslanke “Hollywood-fruer” som tripper ut av fødeavdelingen i høye hæler og “size zero” er ikke uvanlig å se i tabloidpressen. I LA er det visstnok også vanlig å få en “fødepakke” med keisersnitt inkludert fettsuging av magen samtidig. Mange mener nok at jeg også er med på å øke presset om å få en flott kropp kort tid etter fødselen og kanskje noen også føler seg provosert fordi man i barseltiden skal kose seg med den lille og ikke tenke på å få flat mage og sprettrumpe igjen.

 

Men her mener jeg det er en STOR vesensforskjell! Å komme ut fra fødeavdelingen syltynn fordi du har tatt en fettsuging og kanskje spist altfor lite under svangerskapet i frykt for å legge på deg for mye kan IKKE på NOEN måte sammenlignes med å ha en aktiv og sunn livsstil! Jeg ELSKER å bevege meg og trene styrketrening – og jeg og kroppen min føler oss mye bedre med påfyll av sunn mat (med rom for utskeielser i helgen selvsagt). Å legge til rette for kroppen både FØR og UNDER svangerskapet med sunne vaner og gode treningsrutiner, er anbefalt for alle – det er bare synd at det er så mange som faller av lasset mens de går gravide. Er man fysisk aktiv og bruker hodet når det gjelder maten har kroppen et MYE bedre utgangspunkt i tiden etter fødselen. Jeg ønsket å vise HVOR bra kroppen faktisk kan bli på 5 måneder etter graviditet – og håper det kan inspirere så mange jenter som mulig til å trene når de planlegger å bli gravide og helt frem til fødsel så sant svangerskapet forløper normalt. Og ikke minst – å ta tak i treningen igjen kort tid etter fødselen! Normal “hviletid” er 6 uker – noen kan begynne før med tilrettelagt og forsiktig trening. Ta med deg babyen på trening, eller tren hjemme eller utendørs! 😀

25.04.2012 vs. 29.09.2012


13 kommentarer

Ingen ping enda

  1. Marte sier:

    Hei hei! Jeg vil først og fremst si gratulerer med deltagelsen i Bikini Fitness! Bra jobbet! Jeg har lest bloggen din sånn til og fra en stund..Må si jeg er imponert over hva du har fått til..og det med to små barn 🙂 Det er inspirerende å se hva målrettet trening kan gjøre! Jeg trener ikke helt på samme nivå .. men har i de siste 5 årene trent mye og funnet min vei og mine mål og det er fantastisk!

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Hei!

      Så koselig! 🙂 Tusen takk! Jeg prøver å vise at det går an om man vil og prioriterer, så om andre da kanskje klarer å få inn 2-3 treningsøkter i uken eller litt hverdagstrim så er det supert! Alt er bedre enn ingenting og kropp, helse og sjel har det så mye bedre med litt aktivitet! 🙂 Kjempebra at du har funnet «din vei»! 😀

      God trening videre!

  2. Janne sier:

    Jeg har to jenter på 1 og 3 år, trente før jeg ble gravid og trente gjennom hele svangerskapene. Begynte også tidlig på’an igjen etter fødslene, jeg føler meg mye sterkere og sunnere når jeg får trent og kunne ikke tenkt meg å sluttet bare fordi jeg var gravid, eller latt være å trene når de var pittesmå. Nei her har de blitt med i bilstol og vogn fra de var bare et par uker gamle! Jeg syns det er bra jeg at du viser at man faktisk kan holde en bra form både gjennom og etter svangerskap. Jeg syns du er utrolig flink! 😀

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Tusen takk Janne! 🙂 Om jeg bare får en jente til å trene under graviditet og i barseltiden så er det verdt det! 🙂 Du har jo vært utrolig flink, og jeg skulle ønske det var flere som gjorde som deg! 🙂

  3. Anja - mammaoghjem sier:

    herregud for en motivasjon ! hvordan får du det til ???

  4. Aslaug sier:

    Wow:) Det hadde eg ikkje trudd var mulig. Du ser fantastisk ut! For ein inspirasjon. Eg fortstår at det ikkje er noko grunn til å vera redd for å bli gravid fordi kroppen blir «øydelagt». Fordi du ser mykje betre ut enn eg nokon gong har sett ut, til tross for ingen graviditetar. Dog med aukande kunnskap og glede over styrketrening er veien mindre… 😉 Spesielt imponerande at du faktisk har to småbarn… Stå på 🙂 Og takk for at du deler bloggen din med oss vanlige dødlige… 😉

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Å tusen takk for så mange fine ord! 🙂 Blir rørt av sånt jeg, hormonell som jeg er! 😉 Men jeg håper jo jeg kan vise andre at det går an – og som du sier, man trenger ikke være «redd» for å «ødelegge» kroppen av å bli gravid og få barn. Jeg tenkte jo selv i de baner da jeg var i tenårene, med alle de skrekkhistoriene man får servert! Så til alle jenter der ute, det går an! 🙂

  5. SUPERJANNE sier:

    Jøjjemei her ble jeg inspirert! 😀

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Det var koselig å høre! 🙂

  6. maria sier:

    Super blogg ^^, kjempemotiverende og fin.

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Tusen takk! 🙂

  7. Gravid sier:

    Takk for kjempe fin blogg! Er gravid i veke 32 og er ofte innom å leser på bloggen din. Eg må berre spørre korr du har fått tak i den rosa buksa som du brukar på bildet? Den ser fantastisk god ut, og eg har veeeldig lyst på!!:-)

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Hei!

      Gratulerer med svangerskapet! Håper alt går bra og at formen er fin! 🙂 Du kan sjekke forhandlere her: http://www.betterbodies.se. Da finner du den som er nærmest deg eller nettbutikk. 🙂

      Lykke til!

Legg igjen en kommentar

E-post adressen din vil ikke bli offentliggjort.

Du kan bruke følgende HTML tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>