«

»

jul
23

Kroppsheving da og nå

Rygg har lenge vært min favoritt å trene på styrketreningen – kanskje fordi den har vært sterkere enn resten av kroppen. Kroppsheving med bredt overtak, også kalt pull-ups, er min favorittøvelse. For 4 uker siden startet jeg opp igjen med kroppshevinger etter graviditeten.

 

For 4 uker siden klarte jeg kun 5 stk, men jeg var innstilt på å jobbe hardt for å øke antallet i ukene som kom. Det er moro å se fremgang! 🙂 Uken etter tok jeg 7 stk, deretter 2 uker med 8 stk, før jeg sist uke kom opp i tosifret med hele 11 stk! Meget fornøyd jente da! 😀 Det er ingenting mot min personlige rekord på 22 stk for 5 år siden i 2007, men det er en god start og jeg skal jobbe videre for å øke enda mer! Elsker sånne øvelser! 🙂

 

Her er bilde fra ukens økt mot en ryggøkt i juli i 2007 da rekorden som nevnt var 22 stk med bredt grep:

Ryggtrening 12 uker etter graviditet nr. 2 CIMG0660

Juli 2012 vs. Juli 2007 – 5 år og 2 barn i mellom 😉

 

Ryggen har da beholdt litt av formen sin da – har den ikke?


6 kommentarer

Ingen ping enda

  1. Heidi sier:

    Ryggen er like fin spør du meg! Den minner meg om ryggen til en viss annen jente som er en racer på pull-ups 😉

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Du er god Heidi! 😀 Er du blitt en racer på pull-ups også? 😉 🙂

      1. Heidi sier:

        Hehe, jeg trener på å komme dit selv, men tenkte på konkurrenten min fra Oslo GP..

        1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

          😉

  2. Christina sier:

    VELDIG fin rygg! Og imponerende styrke 🙂

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Det var jo veldig hyggelig å høre da, Christina! Det er bare å trene i vei – du er jo godt på vei alt du også! 🙂 🙂

Legg igjen en kommentar

E-post adressen din vil ikke bli offentliggjort.

Du kan bruke følgende HTML tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>