«

»

jan
16

Magetrim!

For å få en sterk, markert, flat og veltrent mage er det flere faktorer som spiller inn.

Det nytter ikke bare å gjøre et uendelig antall sit-ups og sette seg i “rotary hip” maskinen (den hvor du sitter med låst hofte og vrir overkroppen til siden) i håp om at sideflesket forsvinner! Og du skulle bare visst hvor mye jeg har sett av dette opp gjennom i løpet av mine arbeidsdager som personlig trener og instruktør! Og det hjelper i de fleste tilfeller ikke å si ifra til folk heller, nei, for dette har de gjort i alle år! Har du fortsatt ikke oppnådd den magen du ønsker, så er det kanskje på tide å lytte til et velment råd? 😉

Uansett for å oppnå drømmemagen (for noen) bør du passe på:

  1. En sterk magemuskulatur = økt volum av magemusklene = hard styrketrening og funksjonell trening
  2. Mindre underhudsfett i form av blant annet intensiv kondisjonstrening = intervalltrening
  3. Kutt sukker og mettet fett = mindre søtsaker & mer av alt det sunne

Det er med andre ord mange faktorer som skal på plass, men med litt hjelp er det ganske enkelt å oppnå flat, stram og veltrent mage!

Så neste gang du vurderer å legge deg ned for å kjøre flere hundre sit-ups; tenk på de 3 punktene over og spør deg selv om det er noe annet du burde gjøre i tillegg! 😉

health


Legg igjen en kommentar

E-post adressen din vil ikke bli offentliggjort.

Du kan bruke følgende HTML tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>