«

»

mai
08

Min første treningsøkt som tobarnsmor

Jaja, da var det overstått. Min første treningsøkt som tobarnsmor er unnagjort. Det ble litt av en husmortrim, men alt er bedre enn ingenting – særlig bare 13 dager etter fødsel/keisersnitt. Det måtte jo bli slik…2 uker med treningsfri og jeg har mark i rumpa!

 

 

 

 

Jeg visste at 6 ukers treningsfri kom til å bli tøft…jeg bare har det i meg at jeg må røre på kroppen! Trening kan være så mangt, men for meg holder deg ikke med en liten gåtur. Så i dag bar det avsted med sovende unge i vognen til det lokale gymet, Lasse’s Gym! 🙂 Der ble det en liten time med sosial husmortrim med utfall fram på stepkasse, ryggliggende seteløft med bena på stepkasse, statisk knebøy mot vegg, bekkenvipp på ball og enkel trening av kjernemuskulaturen ved å ligge på rygg og suge magen inn/ned i gulvet. Litt er som sagt bedre enn ingenting og man må lytte god til kroppen så kort tid etter en fødsel/keisersnitt. For tung belastning kan i verste fall gi brokk. Ingen kan fortelle deg nøyaktig hvor din grense går eller når du tåler å belaste mer og hvor mye, så her gjelder det å holde tilbake og øke forsiktig. 🙂

 

 

CIMG4455

Studio-maskoten var selvsagt med! 😀

 

Ca. 2 uker etter har magen trukket seg enda mer inn. Nå venter jeg bare på at livmoren skal trekke seg helt sammen og at magemusklene skal begynne å gro skikkelig.

1 uke etter fødsel CIMG4458 CIMG2211

1 uke etter fødselen vs. 2 uker etter fødselen vs. 2 uker etter mitt forrige svangerskap. Man trenger ikke ha større mage etter 2 tette svangerskap enn ett! 🙂

 

Satser på en treningsøkt på overkropp senere i uken – gleder meg alt! Treningsglede vil jeg alltid ha! Håper du også finner glede i å være i aktivitet. 😀


8 kommentarer

Ingen ping enda

  1. Silje sier:

    Hei Line 🙂

    Jeg prøver å melde meg inn i gympartner. Men har litt problemer med betalingen på paypal?

    Det står skriv inn riktig fødselsdato men det kommer bare opp at den er feil?
    Selvom det står det samme det gjør på bankkortet :S

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Hei Silje!

      Når du legger inn fødselsdatoen står det MM/DD/ÅÅÅÅ. Det betyr at du skal legge inn måned først, så dag og deretter år. PP er jo amerikansk, så henger nok igjen derfra. 🙂 Så endrer du på det skal det nok gå i skjønneste orden. 🙂 Velkommen skal du være! 🙂

  2. Silje sier:

    Åja hehe da skjønner jeg hvorfor det ikke har gått 😀

    Men er det sånn at man betaler hele beløpet med en gang? Eller er det 199 kr per mnd?

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Du betaler hele perioden du har valgt forskuddsvis. 🙂

  3. Øystein sier:

    Hei Line Marion! Utrolig morsomt å se bloggen din! Gleder meg til du legger ut litt treningsvideoer igjen! Gjerne så lite redigert som mulig, det er litt morsomt å se og høre fra deg!

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Hei!

      Det var jo hyggelig å høre! 🙂 Kommer nok litt mer treningsvideoer igjen når jeg er i gang med litt hardere trening etter fødselen. 🙂

      God trening så lenge!

  4. Isabella sier:

    For en inspirasjon du er! Takk! 😀

    Jeg er 28 uker på vei nå, mitt andre svangerskap, og jeg sliter med bekkensmerter og kynnere, og får aldri noe godt svar fra noen på hva jeg kan trene og hva jeg ikke kan.
    «Gå turer!» sier alle sammen, men det er jo så kjedelig, og det er jo slik aktivitet jeg får vondt av. Så da sitter jeg her da. Gått opp 7 kg til nå, og føler meg som en dass! 😛

    Må jeg virkelig gå i 12 uker til uten å få trene? Dette er uholdbart! *river seg i håret*

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Hei Isabella!

      Beklager sent svar, men gratulerer med svangerskapet! 🙂 Du må absolutt ikke gå 3 mnd uten å trene, men mtp at du har mye kynnere og bekkensmerter må du bare tilpasse treningen og lytte til kroppen! Lett styrketrening er helt ufarlig. Unngå ettbens øvelser, mageøvelser av rette bukmuskel. Planken kan du ta og andre øvelser som benpress, nedtrekk, roing, sittende brystpress osv. Unngå også ryggliggende med stort press og høyt buktrykk. Så lenge du trener lett-moderat skal det gå bra!

      Lykke til! 🙂

Legg igjen en kommentar

E-post adressen din vil ikke bli offentliggjort.

Du kan bruke følgende HTML tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>