«

»

aug
05

Ny treningsvideo: Tips til styrketrening ute! Del 6

Denne videoen gir et godt tips til hvordan du får trent musklene i lårene dine! Ønsker du sterkere og strammere lår/rumpe er utfall tingen for deg!

Når du har vært ute og gått eller løpt en tur, kan det være fint å avslutte økten med litt ekstra styrketrening for bena. Gående utfall i motbakke er et ypperlig alternativ om du ikke har vekter tilgjengelig – evt kan du ha en sekk på ryggen med litt tyngde i – bare vær forsiktig og hold ryggen rett hele tiden! Husk også at utfall er en tung øvelse for knærne, så dersom du har kneproblemer bør du nok styre unna.

Se video av øvelsen her!

 

Line Marion Tips styrketrening utendørs gående utfall i motbakke video KvinneguidenGående utfall i motbakke:

  • Gående utfall i motbakke svir godt i rumpe og lår.

 

  • Ta lange, gode steg, med cirka 90 grader i kne og hofteledd.

 

  • Pust inn på vei ned og ut på vei opp.

 

  • Du skal kjenne at det svir i spesielt forsiden av lårene og setemuskulaturen.

 

  • Husk å “suge” magen inn/aktivere kjernemuskulaturen i mage/korsrygg for fin holdning og rett rygg.

 

  • Skyt gjerne brystkassen litt fram for en god holdning.

 

En kjempegod øvelse som jeg anbefaler deg å prøve enten som vist her eller på treningssenter med ekstra vekter for økt motstand! 🙂

Stor takk også til Norwegian Fitness og Better Bodies for utlån av klær til videoene! Sjekk ut GymShop om du vil bestille klær fra Better Bodies!


Legg igjen en kommentar

E-post adressen din vil ikke bli offentliggjort.

Du kan bruke følgende HTML tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>