«

»

aug
17

NY Treningsvideo – Tips til trening ute! Del 7/7

Kom deg ut og stram opp på benken i parken! Været er fortsatt bra nok til å nyte kombinasjonen trening & natur!

Liker du å trene ute, finnes det mange muligheter. Tidligere i sommer har jeg vist deg 6 ulike øvelser her på bloggen, Kvinneguiden og ulike lokalaviser landet rundt. I dag kommer siste utetreningsvideo for sesongen – før jeg skal vise og guide gravide gjennom trygge øvelser i neste treningvideoserie.

I videoen ser du en allsidig øvelse som trener både bakside arm/triceps, bryst og skuldre. Den kalles ”dips på benk”. 

  Se videoen her!

Slik gjør du:

  • Line Marion Tips styrketrening utendørs dips benk video KvinneguidenDen enkleste varianten gjør du med bøyde ben.
  • Sett deg foran benken med bena i cirka 90 grader.
  • Gjør kroppen tung og sørg for at det er armene som gjør jobben.
  • Senk deg rolig ned, slik at du får ca. 90 grader i albuene og skyv opp til du har strake armer.
  • Pust inn på vei ned og ut på vei opp.
  • Er du sterkere, kan du strekke bena rett ut. Da blir øvelsen mye tyngre.

 

Gjør så mange repetisjoner du klarer – men klarer du over 10 stk med bøyde ben syns jeg du bør prøve deg med strake ben i stedet! 😉

Husk at du også kan gjøre øvelsen enda tyngre dersom du kan heve bena på noe annet – en stein, annen benk, ryggsekk osv. Og om ikke det er nok – legg ryggsekken i fanget i tillegg! 😉

Riktig god trening – og nyt utendørssesongen! 🙂


5 kommentarer

Ingen ping enda

  1. veronika sier:

    Hei!
    Har du en mailadresse jeg kan sende deg et par spm. på?

    🙂

  2. linemarion sier:

    @veronika
    Hei Veronika!

    Du kan kontakte meg via kontaktskjema her: http://www.gympartner.no/index.php/kontakt

    Jeg får alle henvendelsene derfra. 🙂

    Ha en fin dag videre!

  3. madeleine sier:

    Hei 🙂 må bare flire litt av meg selv. Trente denne øvelsen på treningssenteret i dag, jeg glemmer ofte og puste riktig under øvelsene. Under siste settet så ble det litt tungt, og plutselig så var du i hodet mitt og jeg pustet riktig. Hvis du skjønner hva jeg mener :)Dette var siste øvelse for dagen, de øvelsene jeg hadde hatt gjort før det så puster jeg sånn halvveis og kjapper meg på en måte bare å bli ferdig med settet på en måte 🙂

    Takk for noen fine videoer og inspirasjon 🙂

    MVH madeleine p – gympartner 🙂

  4. madeleine sier:

    oi, det ble litt rotete skrivd, håper du skjønner hva jeg mener ! 🙂

    Madeleine p – gympartner.

  5. linemarion sier:

    @madeleine
    Heihei Madeleine!

    Det var hyggelig! 🙂 Godt å vite man kan være til hjelp – en slags «bigbrother» som er med deg og «ser hva du gjør»! 😉 Da har jeg gjort jobben min! 🙂

    Pusten er viktig, så fortsett å fokusere på den fremover – du vil nok merke at treningen faktisk går bedre da!

    Fortsatt god treningsuke! 🙂

Legg igjen en kommentar

E-post adressen din vil ikke bli offentliggjort.

Du kan bruke følgende HTML tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>