«

»

aug
14

Omvendt Rygghev – bra for korsrygg og rumpe!

Kanskje du er lei ordinær rygghev eller bare vil ha et alternativ? Omvendt rygghev kan også enkelt kjøres både hjemme og utendørs også, og er derfor en super øvelse for korsrygg og rumpe som kan utføres nesten overalt! Her er ukens treningstips!

Omvendt rygghev kan fint kombineres med kroppsheving!

Finn deg en benk og sett i gang! 🙂 Enklere blir det ikke! Øvelsen kan gjøres tyngre ved å ha ball, vekter e.l. ved føttene. Du kan også ha bena helt strake i topp-posisjon (som forlengelse av kroppen). Et annet alternativ er å kjøre ett og ett ben av gangen. Kan være grei øvelse i slutten av et treningsprogram dersom du er veldig sterk fra før – på den måten får du “tatt deg helt ut”.

 

Husk alltid å bruke pusten under treningen også – da får du en bedre økt! 😉

 

 

God trening!

 

Bildet er tatt da jeg var 31 uker på vei i svangerskapet av Jon Klasbu i KDesign. 🙂

 

 

 

 


Legg igjen en kommentar

E-post adressen din vil ikke bli offentliggjort.

Du kan bruke følgende HTML tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>