«

»

mar
13

Prosjekt Caroline – Veien til gode vaner!

Sliter du med overvekt eller noen kilo for mye? Kanskje er de overflødige kiloene et resultat av usunn mat, overspising, graviditet eller late dager på sofaen? Uansett hva de ekstra kiloene skyldes, så er du kanskje en av mange som ønsker å bli kvitt disse for evig og alltid? Å kunne få på seg gamle klær igjen – å orke å løpe opp trappen uten å bli andpusten… Høres det velkjent ut? Da bør du følge med på “Prosjekt Caroline – Veien til gode vaner!”

 

Jeg lever for å hjelpe andre med trening og kosthold – det er virkelig noe jeg brenner for! Å se andre oppdage samme treningsglede som jeg selv har, å se dem få resultater og fremgang, å se mennesker endre seg – det er noe av det som driver meg i mitt arbeid som personlig trener. Derfor tok jeg beslutningen om å starte opp online personlig trening som ALLE skal kunne ha råd til og mulighet til å benytte seg av. Alle skal kunne få hjelp til trening, kost, motivasjon og livsstilsendringer. Trening burde i mine øyne i mange tilfeller vært subsidiert. Men nettbasert personlig hjelp til å tilrettelegge treningen og oppfølgning skal nå alle ha muligheten til å benytte seg av gjennom Gympartner! 🙂

 

Denne våren og sommeren skal jeg fortelle om Carolines vei mot et sunnere liv her på bloggen. Hun vil også blogge om ferden selv. Caroline er Gympartner medlem og har nå etter lengre tids forsøk på å gå ned i vekt virkelig bestemt seg for å gjøre noe med kroppen hun er så misfornøyd med. En graviditet full av mindre heldige beslutninger når det gjelder kosthold og trening for snart 1 år siden gjorde sitt med den en gang slanke kroppen. Og siden har det blitt med de valgene. Treningen har føltes som et ork å starte opp med spesielt på grunn av de ekstra kiloene, men også fordi kroppen har ligget brakk en stund. Matvanene har vært alt annet enn bra og søtsuget for stort til å klare å stå imot. Men NÅ er starten på en ny livsstil – veien mot gode vaner!

 

 2_uke1-199x3003_uke11-199x3009_uke1-199x300

 

Caroline trener for tiden hjemme og utendørs, og hennes treningsprogram er satt opp med enkelt utstyr som kroppsvekt og strikk. Hun ønsker både vektnedgang, men også å bygge opp/stramme opp kroppen. Helkroppsprogrammet er tøft med korte pauser og satt sammen av flere “supersett”, altså 2 og 2 øvelser som trenes sammen. Det skal trenes 3 ganger i uken og i tillegg har hun fått bakkeintervall og jogging på planen. Viktig å ikke gå for hardt ut og tilpasse treningen etter tid tilgjengelig, treningsbakgrunn, skader, motivasjon, ønsker og mål!

 

Fremgangen skal i første omgang måles med målebånd diverse steder på kroppen og analyseres via formbilder. Vekt kan i enkelte tilfeller både være villedende og ikke minst demotiverende dersom den ikke skulle gå så raskt ned som man ønsker. Husk det er mange faktorer som spiller inn under vektnedgang og det er ikke alltid det synes så godt på vekten hver uke.

Mål 7 mars

 

Regelmessig vil jeg komme med oppdateringer om hvordan det går med Caroline og veien mot gode vaner og en sunn livsstil, samt kommentere fremgangen. Følg med på Carolines ferd mot en sunn livsstil og bli inspirert du også! 🙂


Ingen kommentar(er) foreløpig

1 ping

  1. Prosjekt Caroline: 2 uker etter | Line Marions treningsblogg! sier:

    […] jeg fortalte om sist uke skal bloggen min følge ei jente, Caroline, som jeg hjelper med å endre sine dårlige vaner innen trening og kosthold, slik at hun får en […]

Legg igjen en kommentar

E-post adressen din vil ikke bli offentliggjort.

Du kan bruke følgende HTML tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>