«

»

sep
22

Sjokomelk etter trening?

Ja, du leser riktig! Du kan faktisk nyte en halvliter sjokolademelk med god samvittighet etter en bedre treningsøkt. Men hvilken type bør du gå for?

Mitt førstevalg er Litago Lettere Sjokomelk. Den er lavere på fett og sukker enn mange andre typer og har et relativt godt proteininnhold. Slik ser innholdet ut i Litago Lettere:

 

186633_2000_220 Innhold per 100 ml:

Energi: 48 kcal

Protein: 3,5 g

Fett: 0,8 g

Karbohydrat: 7,2 g

Innhold per enhet (0,5 l):

Energi: 240 kcal

Protein: 17,5 g

Fett: 4 g

Karbohydrat: 36 g

 

Tines YT restitusjonsdrikk og sjokomelken til Q-meieriene kommer også godt ut i test. Du kan lese hele testen her.

 

Ofte drikker jeg en proteinshake av 1 scoop (tilsvarer ca. 20gram protein) og spiser 1 eple eller banan ved siden av etter trening. Men iblant kan det jo friste med noe annet og da er faktisk sjokomelk et godt alternativ, så lenge du velger rett vel og merke! Mange sjokomelk har høyt innhold av sukker og fett, så disse bør man styre unna! Litago Lettere inneholder lite kalorier i forhold til noen andre typer også, så hvis du tenker på kaloriene i tillegg er det ingen tvil: Litago Lettere er tingen! 🙂

 

God trening og nyt sjokolademelken! 😉


Legg igjen en kommentar

E-post adressen din vil ikke bli offentliggjort.

Du kan bruke følgende HTML tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>