«

»

mar
14

Straks 6 uker igjen – og trening er fortsatt en selvfølge!

Som stolt og treningsglad gravid er jeg sjeleglad for at nesten alle mine treningsklær fra Better Bodies fortsatt passer til tross for en stadig større mage! Å måtte ta på seg en big size t-skjorte for menn er i hvert fall det siste jeg ville tatt på meg, selv som gravid! Man skal vise frem magen sin og være stolt av den!

 

 

Les mer om mine tanker rundt trening og graviditet, samt utviklingen så langt i min graviditet på Better Bodies Athlete Blog. Der finner du nå nytt oppdatert innlegg! God lesing! 😀

 

 

CIMG4156


4 kommentarer

Ingen ping enda

  1. Agnetha sier:

    Du ser kjempeflott ut! Savner gravidmagen littnår jeg ser dette bildet av deg 😉

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Tusen takk Agnetha! Det er koselig å høre! 🙂 Jeg gleder meg nå til å bli kvitt magen igjen jeg nå da! 😉 Er tungt mot slutten uansett! 😉

  2. Marit sier:

    Hei:) Fant plutselig bloggen din her på fredagskvelde:) Jeg driver ikke med fitness, men er veldig glad i og trene. Har selv termin 11 mai, og har siden 1 januar trent hver eneste dag frem til nå. Jeg har gjort en del styrkeøvelser og gått masse på elipsemaskin, men denne uka har det gått hardt utover energinivået mitt og dermed også humøret. Leser og hører forskjellig ang. kondisjonstrening under graviditeten. Har du noe peiling på dette? Om man skal holde seg på en viss % av makspuls og liknende? Jeg går som regel mellom 80- 90% av makspuls i 30 til 40 min. hver dag..

    Og er det noen styrkeøvelser som er «fy-fy»? Og har du noen du anbefaler??

    Må si 7 kg. opp er imponerende lite! Til tross for treningen har jeg gått opp 11 kg allerde og er jo fortsatt en god stund igjen:(

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Hei Marit!

      Takk for det! 🙂 Nå er det kun 13 dager igjen for min del – gleder meg! 🙂

      Du kan fint kjøre kondisjonstrening på 80-90% av max, men bør unngå å presse deg helt til max. Lytt likevel til kroppen din og ikke press deg mer enn hva den gir signaler om. Er du mer sliten en periode, så tren i forhold til dagsformen. Viktig å avbryte treningen hvis du kjenner ubehag osv. Styrkemessig er det litt å ta hensyn til. Du kan jo søke opp trening for gravide på bloggen i søkefeltet – da bør du få opp mange gode tips! 😉 Men du kan fint trene styrke helt frem til fødsel også, men husk at alle ledd er slakkere pga hormonene i kroppen. Trenger du mer hjelp til å tilrettelegge kan jeg anbefale deg firmaet mitt http://www.gympartner.no – der er vi flere personlige trenere med god kunnskap på området! 🙂

      Lykke til videre med trening og svangerskapet! 🙂

Legg igjen en kommentar

E-post adressen din vil ikke bli offentliggjort.

Du kan bruke følgende HTML tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>