«

»

okt
17

Supersett for armer

Etter et par uker uten ukens treningstips, kommer det et ønske fra dere lesere denne uken, nemlig treningstips for armene! Jeg viser supersett med dips på benk og bicepscurl med z-stang. Da får du kjørt både triceps og biceps unna i en fei!

Etter noen uker med mye kvalme og dårlig/lite trening, har det dessverre uteblitt med ukens treningstips de siste 2 ukene. Jeg hadde planer om å filme for å imøtekomme et ønske fra noen av dere lesere, nemlig treningstips for armene. Men øktene ble litt halvveis og korte, så da fikk jeg rett og slett ikke filmet! Håper jeg er tilgitt og formen er heldigvis bedre nå, slik at jeg satser på noen fine uker fremover med god trening og selvfølgelig treningstips til dere! 🙂 Sist uke ble det 4 gode styrkeøkter fordelt slik:

 

  • Rygg, biceps, mage
  • Bryst, skuldre, triceps
  • Bein og mage
  • Bryst, skuldre, triceps og biceps

 

Denne uken håper jeg å få inn 4 økter da også, men i en 2 splitt formasjon med bryst, skuldre, armer og bein, rygg, mage. Deilig! 🙂

 

 

CIMG0436

 

 

Ukens treningstips er som sagt supersett for armer med disse to øvelsene:

  • dips på benk og
  • bicepscurl med z-stang

 

Dips på benk kan enten gjøres tyngre ved å ha vektskive i fanget, som jeg viser i videoen, eller bytte til vanlig dips. Husk også at variasjoner i tempoet er fint – litt mer eksplosivt som jeg viser i starten, eller mer eksentrisk som jeg viser mot slutten. 😉

 

 

Da er det bare å trene på og la armene gro! 😉 Kom også gjerne med flere ønsker til treningstips dere vil ha! 😀

 

GOD trening!!


4 kommentarer

Ingen ping enda

  1. Inga sier:

    Blir alltid like motivert av deg Line! (: Gratulerer med graviditeten og forresten!

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Hei Inga!

      Tusen takk for både gratulasjon og skryt! Det blir jeg veldig glad av! 😀

      Ha en flott treningsuke videre! 🙂

  2. Stine sier:

    Heei 🙂 Blir helt fascinert over hvor treningsdyktig du er!
    Har selv planlagt å sette opp en øktplan for meg selv, men hva trener jeg ved horisontal kroppsheving? og sittende roing mot bryst? Er det noe spesiell «resept» på antall serier og antall sets?

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Hei Stine!

      Takk for det – koselig å høre! 🙂

      Øvelsene du nevner går primært på rygg, bakside skuldre og noe fremside arm uavhengig av hvilket grep eller bredde på grep du velger. Noe variasjon vil det jo kunne gi å endre dette. Antall reps og set avhenger av det totale treningsopplegget ditt, så det er vanskelig å si på stående fot. Kommer også an på hva du vil oppnå. Hvis du vil ha mer hjelp med treningen, anbefaler jeg deg å sjekke ut firmaet mitt http://www.gympartner.no. 😀

      God trening!

Legg igjen en kommentar

E-post adressen din vil ikke bli offentliggjort.

Du kan bruke følgende HTML tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>