«

»

jun
19

Tid for nytt program

Jevnlig gir jeg mine kunder nytt treningsprogram, og nå var det også på tide med nytt program til meg selv! Da sikrer jeg variasjon i treningen og fortsatt progresjon. I går stod bein og mage på programmet!

Det er utrolig viktig å bytte program med jevne mellomrom, slik at kroppen ikke venner seg til øvelsene og du stagnerer. Nytt program for bein og mage ble gjennomført i går – og det ble en veldig deilig økt! 🙂

 

Trening juni - fitness long tights support 2 layer top better bodies

 

Øvelsene jeg kjørte var:

– Ettbens benpress i Smith-maskin (liggende på rygg på gulvet med foten på stangen)

– Lårstrekk

– Donkey kicks i Smith-stativet

– Liggende lårcurl

– Sideplanken, omvendt sit-ups med ball og ab roll-out med ball som sirkel

 

Kjørte en del sett med høyreps og kortere pauser, nettopp fordi jeg egentlig elsker å kjøre tungt med få rep og lengre pauser. Kroppen trenger variasjon! Kjenner det godt i dag, og gleder meg allerede til neste økt selv om jeg har et hat-elsk forhold til det å trene beina. 😉 Det er så utrolig tungt – og nå kan jeg heller ikke kjøre gode favoritter som markløft varianter eller knebøy og utfall pga smertene under føttene. Men det finnes mange andre gode øvelser – bare å være kreativ! 🙂

 

Ønsker deg en flott treningsuke! 🙂


2 kommentarer

Ingen ping enda

  1. linda sier:

    Kan du ikke legge ut en video av donkey kick hvor du forklarer litt hvordan den skal utføres? Sykt vanskelig øvelse :p

    1. Line Marion Nielsen Kjøniksen sier:

      Hehe! Det er en artig og krevende øvelse! 🙂 Kan filme i morgen når jeg skal på trening. Gjelder å holde bekkenet stabilt og rett og finne rett punkt på stangen med foten. 🙂

Legg igjen en kommentar

E-post adressen din vil ikke bli offentliggjort.

Du kan bruke følgende HTML tagger og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>